Leverans- & köpvillkor

Köpinformation

GML Förlag AB reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår hemsida.

Betalsätt

Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss.
För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

Fraktalternativ

Fraktkostnaden är baserad på flera parametrar, bland annat ditt önskade leveranssätt, samt produktens vikt och volym. Den totala fraktkostnaden blir automatiskt uträknad och presenteras innan du slutför din beställning.

Köparens ansvar att kontrollera mottaget gods. Om de beställda varorna levereras med företagspaket eller postpaket ska man som mottagare kontrollera godset vid ankomst/uthämtning och notera eventuella transportskador innan mottaget gods kvitteras. Detta för att kunna reklamera eventuell transportskada.

Ej uthämtade paket

För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi er för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 179 kr.

Avbeställning av produkt

Så länge produkten ej har hunnit paketeras går det bra att avbeställa varorna. Om du vill avbeställa en icke förbetald order gör du det lättast direkt på vår kundtjänst på telefon 08-653 25 54.

Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid ej godtas.

Ångerrätt

Privatpersoner har 14 dagars ångerrätt från det att varan mottagits. Ångerrätten gäller endast om varan returneras i originalförpackning, i obrutet och oförändrat skick.

Köparen står för fraktkostnaderna vid åberopande av ångerrätt. För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med kundtjänst innan du skickar tillbaka varor.


Reklamation

Vi vill att alla du ska bli nöjd med ditt köp. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss och beskriv detaljerat vad felet är. Vi betalar returfrakten vid en ev. retur av vara. pga. reklamation. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.