The Reign of mind
Medierna formar mycket av våra upplevelser, och samspelet mellan politik, ekonomi och medier är avgörande för en stor del av den nutida samhällsutvecklingen.
The Reign of Mind är en tvärvetenskapligt upplagd studie som bygger på många års utredningsverksamhet och vetenskapliga studier av koncentrationen av medieägande och medieföretag i Sverige och Europa. Boken har en vetenskapsteoretisk och filosofisk ambition, samtidigt som den behandlar aktuella mediepolitiska frågeställningar som är centrala för kunskapsförmedling och kulturproduktion.
Författarens bakgrund både inom nationell och europeisk statlig förvaltning och filosofisk, språkvetenskaplig och kommunikationsvetenskaplig forskning öppnar för en insyn från ovanligt många perspektiv i mediernas roll inom samhället - och det mänskliga tänkandet.
Författare: | Jens Cavallin |
Artnr: | 9789185993512 |
Vikt: | 525 gram |
Leveranstid: | 3-5 dagar |
ISBN: | 978-91-85993-51-2 |
Förlag: | Jens Cavallin |
Bandtyp: | Mjukband |
Format: | 169 x 239 mm |
Antal sidor: | 290 |
Kategori: | Media och kommunikation |